Itsenäisyyspäivä on selvä merkki joulun lähestymisestä. Itse en liiemmin ole koskaan perustanut itsenäisyyspäivästä. Linnanjuhlien katselu äidin ja mummin kanssa on joka vuosi vaan tylsempää, mutta silti vielä perinteestä on pidettävä kiinni. Kivoja pukuja juu, mutta mielummin mä olisin itse siellä jonottamassa, kuin katselisin muita ruudun taakaa. Anna Abreulla oli magee keltainen puku.

Tänään on ollut rentouttavaa, kun ei ole tarvinnut ravata kaupoissa tai muualla, kun on ollut pyhäpäivä. Mä olin tänään kävelylenkillä kaverin kanssa, ehdin tosin myös kävellä osan matkaa yksin. Ulkona oli mukavan raikas ilma, ja huomasin, kuinka kovasti vaan nautin kävellä ja kuunnella mp3:lta hyvää musiikkia, joka tänään keskittyi r&b ja hiphop- tyyliseen musiikkiin oman fiiliksen mukaan.

Kävellessä ehtii myös ajatella asioita ja keskittyä pelkästään ajatteluun. Myönsin taas itselleni kuinka hyvin asiana ovat puitteellisesti; on oma koti ja rahaa sen verran, että voi ostaa jotain kivaa. Ens vuonna haluaisin lähteä etelänreissuun ja sekin on ihan mahdollista vielä, kunhan töissä käy koulun sijasta alkuvuodesta. Mä tuun hyvin vanhempien kanssa toimeen ja myös pikkuveli on taas ollut ihan mukava mua kohtaan. Joulu on tulossa ja tekemistä riittää. Kiva välillä saada sellainen rento hyvä fiilis ja edes vähän aikaa olla stressaamatta mistään.

Myönteinen fiilikseni johtuu ihan selkeästi siitä, että menkat alkoi tänään oltuaan ensin jonkun viis päivää myöhässä! Mua ehti (taas) alkaa pelottamaan, että voisin olla raskaana. Ja tällä kertaa se oli aikalailla kielteinen ajatus, kun miettii, että kuka siinä tapauksessa olisi ollut isä. Aamuyöstä heräsin nipistävään vatsakipuun, ja kun tajusin, että vatsa oli oikeesti kipeä, ryntäsin vessaan ja whee, menkat olivat alkaneet. Taas tästä opin, että ei ehkä kannata tehdä mitään sellaista, joka johtaa raskaaksi tulmisen pelkoon. Tyhmäähän se on ja edesvastuutonta, kyllä. Käyttäkää kumia!