Värjäsin hiukset punaiseksi. Värjäsin ne neljä kertaa. Hiukset on nyt kamalat korput, kuluneet, raiskatun näköiset, MUTTA punaiset, minulle kelpaavan punaiset. Ainakin melkein.

Hiukset olivat kyllä punaiset jo ensimmäisen värjäyskerran jälkeen. Olin innoissani, taisin vaan pitää värivoidetta hieman liian kauan vaaleissa hiuksissani ja tulos oli toivottua "oranssia" paljon punaisempi, niinkuin punainen ilman mitään ruskean vivahdetta. Ei käynyt mulle, joten hain kaupasta kevyt värin, joka oli vähän vaaleampi, oranssin suuntaan menevä punainen, mutta arvatkaapa mitä, eipä sellainen tuohon minun punaisen enään purrut, ja kevyt väri vielä.

Seuraavana päivänä ajattelin sitten vaalentaa väriä tuhkanvaalealla värillä, ja pieleen meni taas. Ei purrut, kun värissä ei ollut tarpeeksi vetyperoksidia. Seuraavana päivänä hain halvan vaalennusaineen, jonka piti vaalentaa hiusta 2-4 astetta, ja nyt hiukset ovat sitten tässä kunnossa. Värin on nyt pakko kelvata, olisi saanut olla vieläkin vaaleampi, mutta enemmän mua harmittaa hiusten kunto. Ne vaan hapsuttaa joka suuntaan, eikä väri ole edes niin tasainen. Että tässä tämä ilo.

Aina ei voittaa.

Terveisin Peppi Pitkätossu ;)