Laitoin tänään jouluvalot parvekkeelle. Tuli sellainen fiilis jo  alkuviikosta, että kyllä ne vois jo asentaa. Se oli sitten myös ensimmäinen konkreettinen teko joulun eteen. Jouluahan olen jo ehtinyt ajatella vaikka kuinka, mutta nyt on sitten "oikeat" valmistelutkin aloitettu. Aikaisempina vuosina olen pitänyt yksivärisiä kirkkaita valoja itsestään selvyyksinä, muita en olisi edes harkinnut. Tänä vuonnakin nuo kirkkaat valot laitoin varastosta, mutta hyvin olisin voinut laittaa myös siniset valot. Parvekkeelle olen hankkinut myös uudet lyhdyt tuomaan tunnelmaa. Kynttilät on ihan ykkösjuttu loppuvuodesta.

2045296.jpg

Joulu on mulle vuoden ehdoton kohokohta. Mä rakastan kaikkea sitä valmistelua ja puuhastelua ennen joulua. Haluan ottaa kaiken ilon irti joulusta. Yleensä kaikki menee hyvin ennen joulua, mutta varsinaisina juhlapäivinä mä jotenkin aina petyn ja masennun ja sit vaan olen möksänä. Tänä jouluna yritän jälleen varautua ja ehkäistä joulumasennusta. En ihan vielä tiedä miten ehkäiseminen tapahtuisi, mutta tänä jouluna ei saa masentua.

Aijon aloittaa oman joulun jo heti joulukuun alusta. Haluan kotiini pienen kuusen heti kuun alusta, kuuntelen paljon joulumusiikkia ja teen joka päivä jouluisia asioita. Joku voisi väittää, että eikö tuolla menolla jouluun jo kyllästy ennen varsinaista h-hetkeä, mutta ei, minä en kyllästy. Joulusta saa tarpeeksi vasta, kun se on mennyt.